Geef een reactie op dit Nieuwsbericht

Wij stellen het erg op prijs als je een reactie achterlaat. Maar er gelden wel fatsoensregels. Wij behouden ons het recht voor om reacties - zonder verdere uitleg of terugkoppeling - te verwijderen omdat er:

- Commerciële boodschappen in staan.
- Scheldwoorden, beledigingen, discriminerende en generaliserende boodschappen in staan.
- Herhalingen van reacties in staan.
- Zaken in staan die niet ingaan op de boodschap van het nieuws- of blogbericht.

Beperk je tot de kern; je kunt maximaal 500 tekens per reactie gebruiken.

Jouw reactie




Nog
Verzend mijn reactie

144 reacties

Peter Henssen schreef op 08-02-2017
De uitzendbureau'smaken alles kapot . Die moet de overheid verbieden. Met de schilders van een uitzendbureau doen ze wat ze willen. Die durven niet voor hun recht op te komen. Dan kunnen ze vertrekken. Er zijn naar mijn menig ook te weinig schilders lid waardoor we niet sterk genoeg zijn. Altijd maar klagen die werkgevers .seniorendagen zijn te duur. Dat ze maar eens een half jaartje met me mee lopen ( voor ons salaris) dan piepen ze wel anders.
Huub schreef op 13-11-2016
Een ding is zeker de FNV doet niets. Dan alleen maar leden werven . En reclamen sturen.
c.v.d.gevel schreef op 23-09-2016
ik wens jullie sterkte.
ad schreef op 20-09-2016
Ik begrijp ook niet goed waarom weet hier zo weinig horen ,bij de cnv zijn de lijntjes iets korter blijkt . Laat wat van je horen fnv!!!!! Steun moet wel van 2 kanten komen
vissertje schreef op 20-09-2016
Mensen kijk is ff bij CNV achterban,daar hebben ze inspraak sessie,hier bij FNV kom je voorlopig niks te horen En CAO is nog niet bindend,Dit zal toch eerst door de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid goed gekeurt moeten worden en kan nog maanden duren,en CNV en FNV zitten hier boven op om dit tegen te gaan,als de minister solidair is keurt ze dit verzoek af
vissertje schreef op 20-09-2016
Mensen kijk is ff bij CNV achterban,daar hebben ze inspraak sessie,hier bij FNV kom je voorlopig niks te horen En CAO is nog niet bindend,Dit zal toch eerst door de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid goed gekeurt moeten worden en kan nog maanden duren,en CNV en FNV zitten hier boven op om dit tegen te gaan,als de minister solidair is keurt ze dit verzoek af
vissertje schreef op 20-09-2016
Mensen kijk is ff bij CNV achterban,daar hebben ze inspraak sessie,hier bij FNV kom je voorlopig niks te horen En CAO is nog niet bindend,Dit zal toch eerst door de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid goed gekeurt moeten worden en kan nog maanden duren,en CNV en FNV zitten hier boven op om dit tegen te gaan,als de minister solidair is keurt ze dit verzoek af
Joop schreef op 20-09-2016
Ik volg Rob, dan zijn ze het niet meer waard om leden in de schildersbranche te hebben.
rob schreef op 20-09-2016
als de bond het hierbij laat en niks doet zeg ik na 38 mijn lidmaatschap op
Joop schreef op 20-09-2016
Volgens mij is de gehele bezetting van het FNV, die de schilders moeten vertegenwoordigen in de CAO- onderhandelingen op vakantie. Ik zou het niet meer als correct vinden als ze eens een keer reageren op al deze onrust. Maar we horen helemaal niets, alleen nieuws van ons tegenfront. FNV waar blijven jullie!!!!!!!!!!!! Breng ons eens fatsoenlijk op de hoogte of jullie nog stappen ondernemen. Hebben we dit verdient na jaren trouw lid te zijn vanher FNV?
ad schreef op 20-09-2016
Wel zullen nu zien of weet nog iets hebben aan de fnv !! Ze zullen nefm ik axn toch alles in het werk stellen om dit van tafel te krijgen voor dat het bindend verklaart word?? Ik begreep dat iedereen die lid is van fnv en cnv toch onder de oude Cao kunnen blijven werken ,maar of dat nut heeft? Het kan toch niet zo zijn dat een bond met ze weinig leden waaronder volgens de geruchten schilders bij zitten waarvoor de werkgever betaald een Cao af mag sluiten !!!! Fnv laat zien wat je waard bent ande
Bert schreef op 20-09-2016
FNV bedankt,na 45 jaar lidmaatschap,je hebben gewoon te weinig gedaan,jammer
Joop schreef op 19-09-2016
BYE,Bye, FNV we hebben het nakijken. Ik denk dat wij als schilders een te kleine groep zijn geworden, die niet meer interessant is voor de twee bekende grote vakbonden. Ik voel mij belazerd, opgelicht en we staan nu met lege handen.
ad schreef op 19-09-2016
De Cao met lbv is aangenomen Door de leden van lbv !!! Onvoorstelbaar!!!!!!!!!
ad schreef op 19-09-2016
Iemand nog iets gehoord over de stemming bij lbv???
ad schreef op 19-09-2016
Beste Henk , de vakbonden vinden seniorendagen en pensioen net zo belangrijk als de lonen en niet belangrijker ! En dat is ook goed. Alleen denken niet alle vakbonden er zo over (lbv) oa.
Bert van der staaij schreef op 15-09-2016
Ook wij zijn opgeroepen door onze werkgever voor een gesprek met de lbv en hebben dat geweigerd puur uit het feit dat het alleen maar lulpraat is om ons over te halen om te tekenen voor de lbv waarbij alleen de werkgever er op voorruit gaat..niet dus ze bekijken het maar met die mooie praatjes maar wij trappen daar mooi niet in..
Joop schreef op 14-09-2016
😴💤
ad schreef op 13-09-2016
Hoe zit het met de fnv ? Gebeurt er nog iets ,is de Cao ook Door fnv opgezegd? Moeten er straks nu echt voor dit akkoord gaan werken ? Het is angstvallig stil bij de fnv
ad schreef op 13-09-2016
Hoe zit het met de fnv ? Gebeurt er nog iets ,is de Cao ook Door fnv opgezegd? Moeten er straks nu echt voor dit akkoord gaan werken ? Het is angstvallig stil bij de fnv
vissertje schreef op 12-09-2016
Mensen blijf nuchter,geen [stem] lid worden van deze oplichters dat is juist wat ze willen,er is nog helemaal geen echt akkoord zijn allemaal kreten
vissertje schreef op 12-09-2016
Mensen blijf nuchter,geen [stem] lid worden van deze oplichters dat is juist wat ze willen,er is nog helemaal geen echt akkoord zijn allemaal kreten
ad schreef op 12-09-2016
Het is nog niet eens echt het principe akkoord er zijn nog zoveel onduidelijkheden en er staat steeds maar bij dat het beter is als wat de fnv wilde
Joop schreef op 12-09-2016
Collega schilders, na het lezen van het CAO ben ik ervoor om landelijk de hele bende plat te gooien. Het vak is toch al naar de sodemieter vooral met zo,n arrogante werkgeversorganisatie Onderhoud.nl , en zo,n corrupt stelletje volgelingen van de werkgevers die zich verschuilen achter de naam vakbond, L.B.V. Wat een oplossing voor de seniorendagen, laat ze zelf maar eens jaren over de bouw kruipen, voelen ze wat het met je lichaam doet. PAGO onderzoek en loopbaangesprek. SCHANDE!!!!!!!!!!!!!!!!
ad schreef op 12-09-2016
Voorlichting morgen in Nijmegen gast niet Door vanwege het warme weer en de vele afmeldingen . Tjonge jonge wat een bond . Word allemaal stemlijst en stem nee!!!!
ad schreef op 12-09-2016
http://www.lbv.nl/actueel/ieuws/2235-principeakkoord-cao-sag Het principe akkoord is openbaar gemaakt . Tranen in de ogen. Alle overgangsregelingen vervallen op 1 jan. 2017 seniorendagen ook , Dus zelfs geen overgangsregeling meer. Pensioenvoortzetting WW , dus ook uit de ANW verzekering als je die hebt. Ik heb verder niet meer gekeken want het is gewoon schandalig dat dit zo maar kan.
Bert van der staaij schreef op 11-09-2016
Word steeds gekker . Keer op keer gaan wij er op achteruit en de werkgevers maar leuk praten over dat zij er ook niets aan kunnen doen..het hele schildersvak is en word zo voor niemand meer aantrekkelijk..
hERMENS J.J.H schreef op 11-09-2016
Ook ik vind dit een slecht cao akkoord , wij hebben de laatste jaren alleen maar ingeleverd ,geen senioren dagen meer,maar wel doorwerken tot 67 jaar, geen of nauwelijks loonsverhoging . Daarnaast word het bouwbedrijven te gemakkelijk gemaakt om andere oplossingen te vinden , bij mijn werkgever werken nog 4 werknemers met cao(schilders cao),alle overige via uitzendbureau of via een andere BV zonder cao, waaronder een 4 tal schilders ,4 timmerlieden , 1 glaszetter, 3 stukadoors , 2 tegelzetters
Rembrand zonder Rijn schreef op 08-09-2016
van mij mag alleen maar de fnv mij vertegenwoordigen ik ben niet voor niets al 45 jaar lid , onderhoud . nl kan dit toch niet doen . dan zou iedere dorpsidioot wel een cao kunnen afsluiten
joop schreef op 08-09-2016
Vanmiddag 17.50 alweer geen nieuws over de bijeenkomsten die afgelopen dagen in het land zijn gehouden., het blijft angstig stil op de site van het FNV. Berichtgeving niet bijgewerkt, ik weet zo langzamerhand niet meer waar we aan toe zijn. Had wel iets meer update nieuws op de FNV pagina verwacht. Het begint er zo langzamerhand l op te lijken dat we zitten te wachten op de mokerslag.
ger schreef op 08-09-2016
lbv is totaal niet betrokken met schildersbranche,gewoon een vuile streek van onderhoud.nl om de bonden buitenspel te zetten. beste vakgenoten laat je niet voor de gek houden door door lbv en onderhoud.nl,gewoon de onderhandelingen terug naar de bonden en stop met het uitkleden van een prachtig beroep. En sluit onderhand een aanvaardbare cao af gewoon te gek voor woorden dat we al zolang zonder zitten.
wouter b schreef op 07-09-2016
nee tegen lbv
Danny haas schreef op 07-09-2016
Het schilders vak is al erg naar de klote geholpen. En als dit ook nog eens door ons neus wordt geboort is heel ons vak naar de klote geholpen.
B Boerkamp schreef op 07-09-2016
Ik zeg NEE tegen de LBV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ad schreef op 07-09-2016
Heeft er überhaupt iemand dat principeakkoord gezien of ontvangen??? Ze zouden het toesturen voor die bijeenkomsten maar ik heb nog niets gezien
ad schreef op 07-09-2016
Heeft er überhaupt iemand dat principeakkoord gezien of ontvangen??? Ze zouden het toesturen voor die bijeenkomsten maar ik heb nog niets gezien
ad schreef op 07-09-2016
Heeft er überhaupt iemand dat principeakkoord gezien of ontvangen??? Ze zouden het toesturen voor die bijeenkomsten maar ik heb nog niets gezien
henk schreef op 07-09-2016
keihard nee tegen lbv
ad schreef op 07-09-2016
Het enige waar ik achter kan staan is de uitzonderling van de wet werk en zekerheid. Ik kom als schilder ook liever terug bij mijn baas na 2 a 3mnd ipv er 6 mnd. tussen uit te moeten .
john schreef op 07-09-2016
Ik zeg nee en nog eens nee!!
bert schreef op 06-09-2016
Zelf volg ik dit op de voet,Het FNV [waar ik zelf lid van ben] heeft deze week al een bijeenkomst in Rotterdam,en er volgen er nog meer in andere delen van het land Dat we het hier niet mee eens zijn mag duidelijk zijn,maar zover is het nog lang niet hier zal toch eerst een Rechter aan te pas moeten komen,en die gaat dit toch ff bestuderen of dit wel allemaal rechtmatig is wat de LBV van plan is,dus er is nog hoop Groet,Bert
Joop schreef op 05-09-2016
Waarom moeten wij toch altijd zo strijden voor ons karige loontje. De "heren" werkgevers moesten zelf maar eens rond zien te komen van die fooi. Nooit geweten dat de Maffia al zover in het bedrijfsleven is doorgedrongen. Zelfverrijking, nog grotere huizen en auto's voor de werkgevers, en wij werknemers kunnen een stok in onze strot douwen en verrekken. Na ons weer een frisse. De hele boel moet plat, en bonden zoek de pers op over deze vieze praktijken. Toon jullie daadkracht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
John schreef op 05-09-2016
Als dit zo geregeld kan worden, want zo lijkt het wel volgens uw bericht. Wat heeft het dan nog voor zin om lid te zijn van een vakbond. Het is dus in theorie mogelijk om een bond op te richten om een CAO goed te laten keuren, het CNV/FNV worden zo dus buitenspel gezet. Mijn vraag aan u is, wist u dat dit kon, want als dit zo zou zijn hebben zowel de FNV en het CNV liggen slapen. Het duurt al gemiddeld zo,n 1,5 jaar om een CAO af te sluiten en nu dit ! De werkgevers hebben u bij de .........
Bevelander schreef op 05-09-2016
Ik zeg keihard NEEEEEE !
bert schreef op 05-09-2016
De “oude” cao blijft van kracht op basis van een bestaande arbeidsovereenkomst. Als u een nieuwe arbeidsovereenkomst sluit – bijvoorbeeld bij aanpassing van de omvang van het dienstverband – dan is de cao niet meer van toepassing. Behalve als u dit samen overeenkomt en duidelijk opschrijft. Een werkgever kan nooit eenzijdig de arbeidsovereenkomst aanpassen. Dat kan alleen als u het er zélf mee eens bent. Let dus goed op. Teken nooit zomaar een nieuwe arbeidsovereenkomst
ad schreef op 05-09-2016
Waarom word de media niet gezocht Door de vakbonden om deze praktijken aan de kaak te stellen???
ad schreef op 05-09-2016
Ik heb nu al een paar keer iets geschreven maar ik zie het steeds niet terug?
piet schreef op 05-09-2016
ACTIE ZEG NEE TEGEN LBV
Tjeerd schreef op 05-09-2016
Eerst vaste overeenkomst op de helling nu het loon. Reiskosten. Wij willen in de buurt werk niet aan de andere kant van het land. de schilder uit de toekomst komt waarschijnlijk uit een derde wereld land waar de dictatuur heerst. Pensioen met 67 jaar hoe houd men dit vol????
bokkenpoot schreef op 05-09-2016
een bedrijf (maakt niet uit klein of groot) mag niet zomaar eenzijdig een CAO opzeggen. Daarvoor is altijd een uitspraak van een rechter nodig en die zal altijd in het voordeel van de CAO uitvallen, tenzij er zeer zwaarwegende omstandigheden zijn die een opzegging rechtvaardigen. DUS PIRATERIJ
Mj de jager schreef op 05-09-2016
Wordt het niet eens tijd voor akties. Want zo het er nu uitziet hebben we straks een cao van die andere bond. Dan zijn we alles kwijt en we zijn al zoveel kwijt [ vakantiebonnen ,vutregeling en straks ook nog onze seniorendagen ]. Ik ben al 35jaar lid maar ik vraag mezelf af of dat nog wel zin heeft Tijd voor akties dus en zo snel mogelijk
bokkenpoot schreef op 05-09-2016
fnv kom uit je luie stoel onderneem nou eens actie we betalen niet voor niks contributie wakker worden
Erik schreef op 05-09-2016
Ik ben nu al 25 jaar lid van de bond. Misschien moet de bond een keer concessies doen om toch tot een akkoord te komen. Na 1.5 jaar de poot stijf te houden betekend nu dat de werkgevers gaan overstappen naar LBV. Ook mijn werkgever heeft een principe akkoord met LBV. Wil de FNV hier iets aan doen dat wordt het nu tijd. Niet met staken, want dat lost niets op, maar met onderhandelen.
Mj de jager schreef op 05-09-2016
Wordt het niet eens tijd voor akties. Want zo het er nu uitziet hebben we straks een cao van die andere bond. Dan zijn we alles kwijt en we zijn al zoveel kwijt [ vakantiebonnen ,vutregeling en straks ook nog onze seniorendagen ]. Ik ben al 35jaar lid maar ik vraag mezelf af of dat nog wel zin heeft Tijd voor akties dus en zo snel mogelijk
cornelis schreef op 05-09-2016
heb contact gehad met mijn advocaat en die heeft mij op het hart gedrukt om absoluut niet met het LBV in zee te gaan. Laat je niet verleiden om lid te worden. De werkgevers zeggen dat de LBV een forse loonsverhoging wil geven maar met de eis van FNV van 3 % willen ze niet akkoord gaan. Hoe krom kan het zijn. Wij ( schilders ) worden straal voor de gek gehouden !!!
Richard schreef op 04-09-2016
De gehele bouw is gewoon een asociale bedrijfstak met alles wat daarin wordt afgebroken en wat er voor de werknemers over blijft. Maar dit past in de lijn van de afbraak die het sociale stelsel wat wij in Nederland kennen, want dat wordt ook steeds minder. Deze cao is gewoon een drama voor de schilderstak. Het is toch niet gek dat er geen aanwas meer is van jongeren. Een aantrekkelijke cao trekt vanzelf mensen aan, maar ik kan ze niet meer ontdekken.
Tinus baaiman schreef op 04-09-2016
kunnen wij (fnv-cnv) dit principe-akkoord niet juridisch aanvechten? Hoe kan een organisatie zonder sectorleden beslissen voor werknemers in onze sector? Laten we vechten voor een eerlijk overleg.
tino schreef op 04-09-2016
duur wel lang het nieuwe cao dat lbv nooit van gehoord ik ben flexwerker ik weet niet hoe het voor ons ervoor staat wij zijn net gastarbeiders
Rien van Lieshout schreef op 04-09-2016
Correctie ik bedoel het LBV Het LBV heeft op haar website geen schilders CAO staan. Hoe kunnen ze dan een CAO afsluiten?
Rien van Lieshout schreef op 04-09-2016
Als iedere werknemer lid van een bond was.was het zover niet gekomen. De macht van het getal[aantal leden]bepaalt de sterkte van de bond. Als we eens op bezoek gingen bij de LVB? Deze mensen stelen van ons.
fracor schreef op 04-09-2016
Dit kan zo niet doorgaan wij worden weer terug gedreven naar de oorlogsjaren zitten we daar op te wachten met ze allen nee toch
bert schreef op 04-09-2016
FNV doe er wat mee na anderhalf jaar geneuzel,wij kunnen dit niet,wij hebben zeker gepraat, maar werkgever[s] verschuilen zich ook weer achter hun woordvoerders, en als je het er niet mee eens bent zoeken ze wel passende werkzaamheden voor je waar je niet blij van wordt,als de bonden het met praten niet opgelost krijgen,wie zijn wij dan nog een speelbal voor de werkgevers,en als je uit je zelf actie voert of met enkele collega,s want meer zijn het er niet, ben jij de volgende die er uitvliegt
j vlieshout schreef op 04-09-2016
dit is het slechtse accoord in mijn 48jaren dat ik schilder ben
bokkenpoot schreef op 03-09-2016
fnv bond is geen echte vakbond meer ben al 40 jaar lid heb alleen maar in moeten leveren atv dagen en seniordagen waar is op zulke momenten als je ze nodig hebt de bond dan???
Bertus Born schreef op 03-09-2016
Dit is. Een belachelijk Cao. Dit wil ik zeker niet !!!
L.C. Schniermanni schreef op 03-09-2016
Als de onderhandelingen nu dan zo vast zitten dan moet er nu toch iets gebeuren op het gebied van staken of zo. het is al september. straks wordt het weer rustiger op het werk (najaar ,winter) en dan heeft staken geen effect meer volgens mij. Als we ons nu niet keihard laten horen dan is het waarschijnlijk te laat. Hoe we dit moeten aanpakken weet ik niet , ik ben niet zo creatief.
Wicher schreef op 03-09-2016
Als we na anderhalf jaar praten en zeuren nog geen stap verder zijn gekomen, vraag ik mij af wat de bond nog voor mij betekend. Er had al lang iets ondernomen moeten worden. Ik ben al 47 jaar werkzaam in de bouw en zie alle regelingen achteruit gaan. Ik moet nog 6 jaar doorwerken tot mijn 67 ste. Wanneer wordt er nog iets ondernomen door de bond, anders kunnen we de bond ook wel gedag zeggen na 47 jaar. Ik krijg soms het idee dat de werkgeversorganisatie geïnfiltreerd is in de FNV.
vissertje schreef op 02-09-2016
www.jeachterban.nl/bouw nep bond heeft principe akoord schilders
Joop schreef op 02-09-2016
Ik snap dus wel uit onderstaande berichten dat werkgevers in samenwerking met LBV campagne zijn begonnen om via voorlichting binnen de bedrijven zieltjes te winnen. Laten we er niet in trappen, maar laten we ze eruit trappen. Licht A.U.B. je collega's in die niet lid zijn van het F.N.V.-of C.N.V. dat ze niet lid worden van de Maffia. Niet in de leugens van LBV trappen. Tuig van de richel. En de uitzendbureau's zijn het dodelijkste virus voor de arbeiders. Verrijking over onze ruggen.
Bart schreef op 02-09-2016
Zijn er geen andere manieren om te laten weten dat we het er niet!! Mee eens zijn dan staken ? Ik heb een gezin en nu een vaste baan maar ik weet dat als er gestaakt moet worden dat gevolgen heeft. Dat heb ik in de loop der jaren vaak genoeg gezien . En waar kun je het principe akkoord lezen of vinden .het is allemaal onduidelijk en zeer geheimzinnig Maar het is vast niet in ons voordeel. Kunnen we verder dan echt niets doen???
A. Verhoeckx schreef op 02-09-2016
Na jaren een vaste baan gehad ben ik door een faillissement uitzendkracht geworden. Geen drama maar wel minder loon. Maar alles wordt minder en minder, het leuke is er af. Ik verdien minder dan 10 jaar geleden. Alles moet sneller en sneller. Daag seniorendagen, ik bedoel maar. Het leuke is er af.
G vd Bogaard schreef op 02-09-2016
Ze blijven maar doorgaan met alles van ons afpakken!! Het is toch te gek voor woorden dat ze een cao proberen af te sluiten met partijen die geen leden hebben! Bij ons bedrijf komt het lbv 8 september het principe akkoord toelichten.....stelletje ######.
Dusko schreef op 02-09-2016
Zo zie je maar weer dat piraterij nog in het bloed zit.
cornelis schreef op 02-09-2016
FNV kom in actie. aanstaande maandag heeft de baas een bijeenkomst aangekondigd op de werkplaats en dat alleen om de LBV aan te prijzen!! het moet niet gekker worden. laten we met zijn allen een vuist maken tegen de oppermachtige bazen !!!
A. Verhoeckx schreef op 02-09-2016
Na jaren een vaste baan gehad ben ik door een faillissement uitzendkracht geworden. Geen drama maar wel minder loon. Maar alles wordt minder en minder, het leuke is er af. Ik verdien minder dan 10 jaar geleden. Alles moet sneller en sneller. Daag seniorendagen, ik bedoel maar. Het leuke is er af.
t heijnen schreef op 02-09-2016
het moet maar eens afgelopen zijn met die werkgevers die het personeel uit blijven buiten , straks geen schilder meer over op deze manier gaat het vak naar de knoppen. wie wil er deze manier nog schilder worden? bonden doe er iets mee.
t heijnen schreef op 02-09-2016
het moet maar eens afgelopen zijn met die werkgevers die het personeel uit blijven buiten , straks geen schilder meer over op deze manier gaat het vak naar de knoppen. wie wil er deze manier nog schilder worden? bonden doe er iets mee.
Tondeur schreef op 02-09-2016
FNV, doe hier iets aan. Regel een staking!! "NU". Kom uit jullie luie stoelen en kom op voor je leden. Deze onderhandelingen duren al veel te lang. Ik betaal al jaren lidmaatschap en wil daar graag wat voor terug zien. Laat de FNV maar eens zien hoe sterk ze zijn. Het werk word mij te zwaar naar mate ik ouder word maar geen begrip van een werkgever. Laten we de kwast in handen nemen en de straat op gaan!!!!!! NU....
Mevr Bruijnen schreef op 02-09-2016
waarom vechten de meeste niet ,simpel..wie betaald de boterham als ze op straat staan hierdoor? en dit zijn niet alleen de grote bedrijven. voor hun 10 andere die voor minder komen,geloof me onder de kleine ondernemers zitten ook batjakkers die personeel hebben die gewoon goed willen werken maar waar ze het mes op de keel gezet krijgen..dus FNV maak jullie maar hard daar betalen wij voor.
arnoud schreef op 01-09-2016
fnv wat denk je we gaan in december in de sneeuw staken .plur de boel plat en blijf is met je dure maatpakken uit de media . jullie worden door ons betaald jullie doen maanden niks en nu kom je de boel in september opnaajen.als jullie niks doen ga ik weg bij jullie wij betallen jullie dure panden en lease bakken
P. De Lange schreef op 01-09-2016
Als dit door gaat, wat heeft dan het lidmaadschap met de fnv dan nog voor nut?? Veel eerder hadden ze actie moeten ondernemen, 1,5 jaar zonder cao!! slaat nergens op. Veel te soft
Tonny schreef op 01-09-2016
Dit is de FNV van vroeger niet meer, als dit doorgaat zonder te onderhandelen met de FNV/CNV danstop ik met mijn lidmaatschap.
Wiebe schreef op 01-09-2016
Het word er niet beter op zo helaas :-(
tonny schreef op 01-09-2016
ik vind het kloten.
P v.Wanrooij schreef op 01-09-2016
Dit is toch geen cao meer dit is alleen maar de werkende uitbuiten die gasten denken alleen maar dat ze kunnen plukken van de werkende en zichzelf maar verrijken Vinden ze het gek dat er steeds minder schilders komen het is nu wel genoeg geweest wat een afbraak FNV aanpakken die boeven
b.breur schreef op 01-09-2016
Waar halen ze het lef vandaan. Ze denken zeker de moderne slavenhandel in te voeren. FNV en collega schilders, trek nu allemaal ten strijde tegen dit asociale gedrag van dat stelletje uitbuiters van Onderhoud.nl. Op de barricaden!!!!!!!!
R.Lith schreef op 01-09-2016
aanpakken dit soort practijken het hele vak word om zeep geholpen en dat alleen maar voor geld je hoort al zon jaar of 5 niets anders dan het gaat slecht ,te veel concurrentie moet met de prijzen omlaag moet concurreren tegen zzp'r en gooien eigen personeel eruit en huren payrollers of uitzend schilders in voor rond de 23 euro per uur .maar zelf wel prive dure auto's en grote huizen kopen en het personeel maar onderdruk blijven zetten FNV AANPAKKEN DEZE AFBRAAK
John Mertens schreef op 01-09-2016
Ze komen in de nabije toekomst veel schilders tekort.Het moet tegenwoordig sneller -beter en vooral zonder vragen.Het lijken wel diktators inplaats van overleg.Als zij de schilders brance willen redden zullen zij zich toch anders moeten opstellen.Hoe wil men met zo een cao de mensen motiveren,dan kost het meer dan hun cao.Ze zullen zeggen bekijk het maar.Een simpel feit is wel dat jullie lang aanmodderen met zulke mensen? Ze voelen het alleen maar als het hun geld-werk gaat kosten
Dave van den Berg schreef op 01-09-2016
FNV;laat je tanden eens zien!Dit kan toch niet zo maar?! Ik vind dat een wat agressievere opstelling wel op zijn plaats is.
Peek schreef op 31-08-2016
Dit mogen we niet laten gebeuren!!!!! Ga er tegen in!!!
Ton Diris schreef op 31-08-2016
Wat een hypocriete bende , fnv laat zien wat je waard bent ! Kom op voor de werknemers
Ronald Credoe schreef op 31-08-2016
Het wordt eens tijd ondertussen dat de FNV zijn tanden eens laat zien, en wat meer frans stokbrood gaat eten . want dit duurt toch veel te lang ( te soft). en dan krijk je ondertussen van die schemerige bondjes je met het bot er van door gaan . FNV wakker worden en ACTIE....
gpm cialdella schreef op 31-08-2016
Voor de werkgevers :schande dat wij zo behandeld worden. Stop eens met dit onzin. Een ding vergeten jullie dat wij de pilaren van uw imperium zijn; als de pilaren instorten valt voor jullie geen centen meer te verdienen.
vissertje schreef op 31-08-2016
FNV kom nu eens echt in actie dit heeft veel te lang geduurd,daar betalen wij jullie voor met zn allen
vissertje schreef op 31-08-2016
FNV kom nu eens echt in actie dit heeft veel te lang geduurd,daar betalen wij jullie voor met zn allen
Hans schreef op 31-08-2016
Wat een gore lef hebben ze zeg! Dat dat allemaal maar zomaar mag van de wet...
vissertje schreef op 31-08-2016
FNV kom nu eens echt in actie dit heeft veel te lang geduurd,daar betalen wij jullie voor met zn allen
W.e schreef op 31-08-2016
FNV laat nu maar eens zien hoe sterk jullie zijn ik hoor een hoop maar zie nog niks
Th.Swinkels schreef op 31-08-2016
De bazen moeten de kwast maar zelf ter hand nemen met zo`n cao.
th.de beijer schreef op 31-08-2016
moderne slavernij !!!!!!!!!!
k . kwast schreef op 31-08-2016
geef ze een vinger en ze pakken je hele hand fnv laat ons niet barsten we zijn al seniorendagen kwijt die we hard nodig hebben om de eindstreep te halen
G.Idsinga schreef op 31-08-2016
Kijken ze ook noch vreemd op dat jongeren niet meer in de bouw willen werken en al helemaal geen schilder willen worden. Dit word noch een behoorlijk probleem in de nabije toekomst.
vissertje schreef op 31-08-2016
FNV kom nu eens echt in actie dit heeft veel te lang geduurd,daar betalen wij jullie voor met zn allen
R.van de geijn schreef op 31-08-2016
Meteen gaan staken nu niet accepteren het wordt steeds gekker keihard werken en minder verdienen oprotten actie nu
A.bosch schreef op 31-08-2016
Schilders moeten gaan staken nu het nog mooi weer is anders heeft het geen zin anders krijg je nooit een goed cao
A.bosch schreef op 31-08-2016
Schilders moeten gaan staken nu het nog mooi weer is anders heeft het geen zin anders krijg je nooit een goed cao
hendriks schreef op 31-08-2016
Beste bonden we zijn nu bijna twee jaar verder nog geen cao wordt het geen tijd om te staken want anders gaat alles naar de kloten gooi de boel plat het is nu nog mooi weer.
John schreef op 31-08-2016
.
danny schreef op 31-08-2016
er moet snel wat gebeuren is er geen mediator die kan helpen bemiddelen. het duurt ook veel ste lang. doen wij schlilders er niet meer toe
b.breur schreef op 31-08-2016
Als er nu niets gebeurt gaat het jullie heel veel leden kosten, met als gevolg dat we helemaal vogelvrij zijn.
H. Romeling schreef op 31-08-2016
Schandalig dat men zo met schilders omgaan, hebben ze niet door dat ze ons nodig hebben, ze mogen ons er wel geld bij doen, want zoveel loon krijgen we al niet.
A de jonge schreef op 31-08-2016
Er moet niet te lang meer worden gewacht met actie nu is het druk met werk.Alle schilders in mijn omgeving die ik ken ,ook die niet lid zijn laten dit niet gebeuren en doen mee.
Hans Vastre schreef op 31-08-2016
Dit lijkt helemaal nergens op. Ik ben al jaren lid van de bond maar twijfel nu of het wel nut heeft om erbij te blijven
vissertje schreef op 31-08-2016
FNV kom nu eens echt in actie dit heeft veel te lang geduurd,daar betalen wij jullie voor met zn allen
vissertje schreef op 31-08-2016
FNV kom nu eens echt in actie dit heeft veel te lang geduurd,daar betalen wij jullie voor met zn allen
vissertje schreef op 31-08-2016
FNV kom nu eens echt in actie dit heeft veel te lang geduurd,daar betalen wij jullie voor met zn allen
vissertje schreef op 31-08-2016
FNV kom nu eens echt in actie dit heeft veel te lang geduurd,daar betalen wij jullie voor met zn allen
w schreef op 31-08-2016
als dit door gaat stop ik ook met mijn lidmaatschap.
Adriaan Brandhorst schreef op 31-08-2016
Geef de werkgevers een spoedcursus omgang met personeel. Dit is gewoon het vel van het bot trekken
j muuss schreef op 31-08-2016
dit mag nooit gebeuren ze moeten van ons geld afblijven er wordt al zo veel afgepakt dus fnv ga er voor hoe zit het met de senioren dagen worden die ook afgepakt
chris geers schreef op 31-08-2016
ook ik zeg mijn lidmaatschap op als de FNV hier niets aan doet.En kom later niet met een of anderen smoes aan.
bert schreef op 31-08-2016
Als de FNV dit toelaat dan beëindig ik mijn lidmaatschap na 45 jaar
Rob vrijenhoek schreef op 31-08-2016
Blijf met je poten van ons geld af en stuun de fnv mail allen.
bert schreef op 31-08-2016
Als de FNV dit toelaat dan beëindig ik mijn lidmaatschap na 45 jaar
Peter van de merwe schreef op 31-08-2016
We blijven niet in leveren voor dat zooitje Hun de zakken vullen van onze rug we pikken het niet meer stelletje dieven
Peter van de merwe schreef op 31-08-2016
Ik zeg nee en steun de FNV ze moeten met de poten van onze geld af blijven
Frans Dekker schreef op 31-08-2016
We blijven gewoon bij de FNV voor een nieuwe Cao en niet een bondje als lbv
e klaucke schreef op 31-08-2016
Dit is je reinste diefstal laat dit niet gebeuren.
Linnenbank schreef op 31-08-2016
Ik dacht dat het nu overal beter zou gaan.....
R.Geurtsen schreef op 31-08-2016
Dit is belachelyk dit is diefstal dat dit in nl kan maffia
Roy giezenaar schreef op 31-08-2016
Beste allemaal, Het is inderdaad niet normaal. Dat de werkgevers zo hun gang kunnen gaan. De FNV vakbond waar veel mensen lid van zijn waaronder ik. Die moet zich nu echt hard gaan maken voor de hard werkende Mensen. Ik denk als de werkgevers dit er doorgedrukt gaan krijgen gaat het echt veel leden kosten voor de FNV. Meerdeels van de mensen durfen toch niks te doen of in actie te komen. Daar zijn ze lid voor bij ik vakbond denken ze. Kom op FNV laat zien wat je waard bent voor ons allemaal..
bert schreef op 31-08-2016
Als de FNV dit toelaat dan beëindig ik mijn lidmaatschap na 45 jaar
Ronald Credoe schreef op 31-08-2016
Het wordt eens tijd ondertussen dat de FNV zijn tanden eens laat zien, en wat meer frans stokbrood gaat eten . want dit duurt toch veel te lang ( te soft). en dan krijk je ondertussen van die schemerige bondjes je met het bot er van door gaan . FNV wakker worden en ACTIE....
Jh.dekker schreef op 31-08-2016
De enigste echte Cao is die waar ik lid van ben..En dat is van de.fnv ..Er is al veel te veel ingeleverd naar de werkgevers toe....nu.zijn wij eens aan de beurt.
Tol schreef op 31-08-2016
Wij leveren al in met onze vakantie rechten daar zijn we niet op vooruit gegaan En dit is ook weer geen goed bericht wij hebben al geen reis geld en ik ben vaak 10 tot 11 uur van huis voor het zelfde Dus geef mij nu een keer een goed cao waar ik er niet op achter uit ga
D J van Gelder schreef op 31-08-2016
Hoe is het mogelijk dat decwerkgevers een Cao afsluiten met een bond waar de doelgroep nauwelijks lid van is. Dit zou betekenen dat het geen zin meer heeft om lid te zijn van een vakbond want decwerkgevers starten hun
j.massink schreef op 31-08-2016
de voorlichting dagen die door lbv worden gegeven verstoren zodat de media er over bericht dan kan de fnv hun stand punten duidelijk maken en de oplichter praktijken van de werk gevers in de media brengen en bereikt men een groter publiek.
AEA de Wijs schreef op 31-08-2016
Ik vindt het raar dat een een werkgever zich. Inlaat met een bond alsLBV en waar niemand van de schilders lid van is ze denken alleen maar aan zichzelf ik ben er op tegen met dit cao sta achter het fnv Toine de wijs
H v/x velde schreef op 31-08-2016
Het wordt nu tijd dat er iets moet gebeuren dus schilders en FNV kom in actie dit is het slechte CAO wat in 36 jaar heb meegemaakt .
berg schreef op 31-08-2016
WaT moeten wij nog meer doen,daar is FNV voor,doe er dan wat mee
Namphyo Tjon-Affo schreef op 31-08-2016
Kom op FNV ik sta achter jullie
JHM van Dessel schreef op 31-08-2016
NEE ,dit is geen optie !! Dit is diefstal !!
H.J.Rijpstra schreef op 31-08-2016
Hier rest nog slechts één middel: STAKEN! En wel meteen, nu er nog volop werk is Als FNV nú nog passief blijft, zie ik niet in waarom ik nog lid zou blijven van jullie bond.
Word ook lid!
Lid worden van de grootste vakbond van je sector. Betaal nu voor de eerste 4 maanden maar 25 euro.

Ook jouw belangen kunnen we behartigen!
STAP 1
De FNV maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op je voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site, stem je hiermee in.Ga verder